آی - آر - پی - دی آنلاین

پایگاه مجازی مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه

آی - آر - پی - دی آنلاین

پایگاه مجازی مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه

آی - آر - پی - دی آنلاین

آی-آر-پی-دی آنلاین وبلاگی است برای ارائۀ مباحث اقتصادی، با تمرکز بر اقتصاد ایران.
این وبلاگ را من، حسین عباسی، فارغ التحصیل دورۀ دوم مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه (IRPD) و عضو هیأت علمی آن در سالهای 1377 تا 1381 تاسیس کرده ام برای زنده نگاه داشتن نام آن مؤسسه.
این وبلاگ مشابه وبلاگ من به آدرس irpdonline.com است و برای خوانندگان در ایران طراحی شده است.
برای تماس با من به آدرس irpdonline-at-gmail-dot-com ایمیل بفرستید.

بایگانی

واردات طلا با ارز مبادلاتی

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۵۷ ب.ظ
این صنف طلا فروش معرکه است. رفته چانه زنی با بانک مرکزی که به من ارز مبادلاتی بدهید بروم طلا وارد کنم و ارزان بفروشم. قضیه آنقدر تابلو بود که بانک مرکزی زیر بار نرفت. آی می خندیدند به ریش ما و بانک مرکزی اگر این اتفاق می افتاد.
پارسال وارد کنندگان موز معرکه بودند. ارز 1200 تومانی گرفتند تا موز وارد کنند که مردم دم عیدی موز ارزان گیرشان بیاید. و البته حسابی خندیدند به ریش ما و بانک مرکزی.
تا کنون وارد کنندگان دارو و گوشت قرمز و شکر و امثالهم هستند که دارند به ریش مان می خندند. ارز مرجع 1200 تومانی می گیرند و کالایشان را به قیمت ارز آزاد می فروشند، اصولاً اگر کالایی در میان باشد.
ببینیم در این مدت باقیمانده تا وقتی که ارز مبادلاتی هم به پیسی بخورد و بساطش جمع شود ریشمان مایۀ خندۀ چه گروههای دیگری می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۸
حسین عباسی

نظرات  (۷)

۰۸ بهمن ۹۱ ، ۲۳:۲۷ آزادی اندیشه
چرا چانه زنی نکنند ، سنگ مفت گنجشک مفت . موفق شدند سود کردند موفق نشدند ضرر نکردند (منطق بازار) قبل و پیش از همه محمودخان (با آن جمشید خان اشتباه نشود) به ریش مان می خندد که از اول وعده ارز تک نرخی داد الان شده سه نرخی . نه تنها طلا و گوشت فروش به ریش مان می خندد بلکه درد اینجاست که موز هم به ریش مان می خندد که اگر تونستی منو بخور! بقول مولوی : احمقان سرور شدستند و ز بیم / عاقلان سرها کشیده در گلیم
- چاقوی قصاب و ترازوی زرگر تصمیم می گیرند چه ارزی به چه کسی تعقل گیرد .
راست گفتی که سنگ مفت و گنجشک مفت. هر کس زوری می زند تا تکه ای بکند از این ارز مبادلاتی.
سلام
ولی به نظرم اگه منافع خود بانک مرکزی با این کار به خطر نمی افتاد ارز مبادلاتی برای واردات طلا هم داده می شد و اونا هم به ریش ما میخندیدند!!
جدا از این مسایل بیاییم دعا کنیم خداوند ریش ما را حفظ کند و به آن برکت بدهد که تو این اوضاع خراب اینقدر باعث شادی و خنده خلق خداست!!!
سلام
چیزی که بیشتر مایه وحشته اینه که دولت داره عامدا این رفتارها رو میکنه تا یکسری از وابستگانش سودهای فوق کلان بدست بیارن برای خرج کردن در انتخابات. باید بترسیم از اینکه مشایی یا وابستگان احمدی نژاد رای بیاورند با این پولها. 8 سال پربرکت دیگر خواهیم داشت!
آقای احمدی نژاد فرموده اند که "به جهنم که نفت ما را نمی خرند". کسی که الفبای اقتصاد ایران بداند میفهمد این حرف یعنی هدفگیری جهت زدن پایه اقتصاد ایران و در نهایت کل این کشور. البته به نظر می رسد ایشون برای نابودی چیز دیگری دارند روی نابودی اقتصاد مردم بیچاره برنامه ریزی می کنندد!
انشاءالله که هنوز دیر نیست.
سلام با جناب دیپ بلو کاملا موافقم
توطئه برای نابودی اقتصاد از سال نود با پایین آوردن بهره بانکی به صورت کاملا عریان شروع شد،البته بعد گفتند اشتباه بوده!ولی کاملا برنامه ریزی شده بود.
دیپ بلو و مهران
اینکه توطئه است یا غیر عمد، نمی دانم. ولی اینکه اقتصاد صدماتی دیده که جبرانش به این سادگیها ممکن نیست، درست است. و مهران به نکتۀ مهمی اشاره کرد که پایین آوردن نرخ بهره از مخربترین سیاستها بود. همچنین همانطور که دیپ بلو گفت هر کس که به قدرت نزدیکتر بود سودهای کلان برد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی