آی - آر - پی - دی آنلاین

پایگاه مجازی مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه

آی - آر - پی - دی آنلاین

پایگاه مجازی مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه

آی - آر - پی - دی آنلاین

آی-آر-پی-دی آنلاین وبلاگی است برای ارائۀ مباحث اقتصادی، با تمرکز بر اقتصاد ایران.
این وبلاگ را من، حسین عباسی، فارغ التحصیل دورۀ دوم مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه ریزی و توسعه (IRPD) و عضو هیأت علمی آن در سالهای 1377 تا 1381 تاسیس کرده ام برای زنده نگاه داشتن نام آن مؤسسه.
این وبلاگ مشابه وبلاگ من به آدرس irpdonline.com است و برای خوانندگان در ایران طراحی شده است.
برای تماس با من به آدرس irpdonline-at-gmail-dot-com ایمیل بفرستید.

بایگانی

یک واحد بی دردسر برای پول ملی

چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۳۶ ق.ظ
این ماجرای حذف صفرهای  پول ملی و یافتن اسامی جدید برای آن همینطوری کشکی کشکی تبدیل شده است به یک موضوع مهم ملی. حالا که زعمای قوم خیلی باحالند و اصرار دارند قبل از  پرداختن به موضوعات خیلی جدی و اخمو بپردازند به این موضوع بامزه، لااقل می توانند به این سؤال جواب دهند که چرا صفرها را با کلمات جایگزین نمی کنند. مثلاً هزار تومانی را چاپ کنند و رویش بنویسند "10 هزار ریال" یا صد هزار تومانی چاپ کنند و رویش بنویسند  "1 میلیون ریال" یا برای با مزه شدن بنویسند "1 هزار هزار ریال" . خوبی این روش این است که اگر انشاءالله تورم به قدری بود که نیاز به اعداد بزرگتر داشتیم باز هم جوابگو است. اینطوری هم صفرها را حذف کرده اند و هم نکرده اند. نه سیخ می سوزد نه کباب. (در ضمن دکتر نیلی هم اینطوری کمتر حرص می خورد. ما خیلی مخلصیم آقای دکتر)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۱۸
حسین عباسی

نظرات  (۶)

به‌نظرم این صفرها رو جای دیگه لازم دارن. از اینجا ور میدارن تا بذارن جلوی بعضی اعداد دیگه.
نکتۀ ظریفی بود.
پیشنهادت اتفاقا خیلی خوبه. موافق 100 در 100
مخلصیم حجت خان. ما عمراً پیشنهاد کشکی نمی دیم!
آقا سلام اگه این بحث صفرها مثل آمار گیری شان باشد که جالب خواهد بود .اومدن برای آمار تو فرم اطلاعات خونه هم بود بدون پرسش برای ما نوشتن منزل دارای شوفاژ آشپزخانه ااوپن کف سرامیک و... از همسایه پرسیدن شما ماشین دارین گفته آره/موتور دارین گفته اره /دوچرخه/ گفته آره/ بعد تیک زده خانواده مرفه!!! حالا بنده خدا تا یازده شب تو آژانس مسافر کشی میکنه . تجزیه تحلیل این قضیه با شما آقای دکتر
آقا ما خیلی مخلصیم.
شما آشپزخانۀ اوپن داری؟؟؟؟ معلومه که مرفهی. اونم از نوع بی دردش! تازه اگه بشه آشپزخانۀ اوپن رو یه طوری ماست مالی کرد، کف سرامیک رو که عمراً هیچ کارش نمی کرد. به قول همشهری ها "یره محمود!"
خارج از شوخی اینکه چه طور ارزیابی می کنن رو من نمی دونم ولی رفاه نسبی است. معمولاً ساکنان نقاط مرکزی شهرهای بزرگ مرفه تر از ساکنان شهرهای کوچک و بسیار مرفه تر از روستائیان هستند. آمار بانک مرکزی نشان می دهد که در سال 88 فقط 37 درصد خانواده های مناطق شهری ماشین شخصی داشته اند. بگو حالا شده 40 درصد نه پنجاه درصد. یعنی خیلی ها هستند که همون ماشین رو برای مسافر کشی هم ندارن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی